wtorek, 22 listopada 2016

Ćwiczymy w domu ;)

Cześć ;))

Jakiś czas temu postanowiłam zacząć prowadzić zdrowszy oraz aktywniejszy tryb życia. 
Chciałam zrzucić kilka zbędnych kg, ale też zacząć lepiej się odżywiać i zrezygnować ze śmieciowego jedzenia. 
Nie lubię chodzić na siłownie - to miejsce nie jest dla mnie, dlatego w ciepłe, jeszcze letnie dni spędzałam aktywnie czas na dworze - dużo jeździłam na rowerze, rolkach, sporo spacerowałam - mój pupil był wtedy wniebowzięty, gdyż towarzyszył mi w tym. ;) Często chodziłam nad jezioro popływać a przy okazji poopalać się, nawet bieganie, za którym nie przepadam stało się dość przyjemne ;). Ale niestety ciepłe dni odeszły w niepamięć i przyszła jesień, jak na początku było pięknie, tak teraz jest zimno, ponuro i deszczowo. A sama myśl o długich spacerach czy bieganiu w taką pogodę jest dla mnie koszmarem i najchętniej siedziałabym pod kocykiem z gorącą herbatką, nic nie robiąc. Na szczęście mój nie pozwala mi na zbyt częste lenistwo i przy okazji podjadanie, więc postanowiliśmy ćwiczyć w domu :). Dlatego dziś przedstawię Wam przydatne sprzęty, akcesoria i dodatkiktóre pomogą nam dążyć do wymarzonej sylwetki. ;)



Akcesoria: 

Dobrze zaopatrzyć się w matę do ćwiczeń, która podniesie komfort i wygodę ćwiczeń, jest to szczególnie ważne dla stawów, zwłaszcza kolanowych. Na początku ćwiczyłam bez maty i dla moich kolan był to koszmar, teraz nie wyobrażam sobie ćwiczeń bez niej. 






Step do ćwiczeń - ułatwia ćwiczenia różnego rodzaju, które pozwalają zredukować tkankę tłuszczową
Ponadto kształtują pośladki, uda, łydki, biodra oraz brzuch
Kupując step zwróćmy przede wszystkim uwagę na:
powierzchnię - powinna być pokryta antypoślizgowym materiałem, 
stabilność – step nie może przesuwać się pod wpływem ciężaru ciała,
regulację – najpopularniejsze obecnie są stepy dwu i trzy stopniowe, jeśli step nie posiada regulacji będzie mniej uniwersalny,
maksymalne dopuszczalne obciążenie – należy dobrać odpowiednią wytrzymałość do masy swojego ciała.



Skakanka - Jest to jedna z najtańszych, a jednocześnie bardzo skutecznych form treningu aerobowego.  Doskonale wpływa zarówno na dolne jak i górne partie mięśni – zwłaszcza na łydki, uda, pośladki i ramiona. 




Piłki treningowe - Treningi na piłce mają dużą przewagę nad ćwiczeniami wykonywanymi na płaskiej powierzchni. Okrągły przyrząd utrudnia utrzymanie równowagi, ale dzięki temu aktywuje do pracy o wiele więcej mięśni, w tym bardzo ważne mięśnie głębokie, co pozwala na uniknięcie problemów z kręgosłupem i zapobiega wadom postawy.
Ćwiczenia poprawiają naszą równowagę, zwiększają siłę, redukują tkankę tłuszczową, 
przynoszą ulgę w bólach kostno-stawowych, bólach pleców i głowy.




Twister - Pogromca boczków i pomoc w wyrzeźbieniu sylwetki. Sama go posiadam i lubię, żałuję, że nie kupiłam twistera z linkami, ponieważ posłużyłby także do rzeźbienia ramion. Ale cena twistera jest niska, więc sądzę, że i w taki się zaopatrzę ;)





Więcej znajdziecie na: akcesoria-treningowe


Sprzęty treningowe 

Warto w nie zainwestować, sama mam orbitreka - znany również pod nazwą: 
rower eliptyczny, trenażer eliptyczny i cross-trainer. 
Można go określić jako 3 w 1, bo łączy zalety steppera, bieżni i roweru stacjonarnego. 
Zwykle orbitrek jest wyposażony w specjalny komputer i wyświetlacz. 
Dzięki temu można na bieżąco mierzyć:
dystans,
czas
prędkość,
tętno,
spalone kilokalorie
Orbitrek ma wiele zalet, które warto wykorzystać nie tylko dla spalania kalorii, ale także aby poprawić kondycję m.in.:
  • w czasie ćwiczeń nogi poruszają się ruchem owalnym, co przypomina ruch podczas biegu narciarskiego,
  • spalanie kalorii jest dużo bardziej efektywne niż na bieżni czy rowerku stacjonarnym, pracuje całe ciało,
  • wzmacniają się i kształtują mięśnie ud i podudzi,
  • można ćwiczyć z różną prędkością, co jest szczególnie ważne dla osób, które dopiero rozpoczynają ćwiczenia.


Warto również zainwestować i kupić hantle i sztangę
Odpowiednio dobrane ćwiczenia z hantlami pomogą ukształtować zarówno ramiona, jak i całe ciało – talię, uda, łydki, mięśnie podtrzymujące biust, a także pośladki. 
Dodatkowo ten typ treningu poprawia ogólną kondycję organizmu oraz ma dobry wpływ na nasze samopoczucie.
Zaś ze sztangą lubię wykonywać przysiady - ich działanie jest nieocenione. 
Choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to tylko ćwiczenie na mięśnie ud i pośladków, to warto wiedzieć, że przysiady ze sztangą angażują także inne grupy mięśni, takich jak: mięśnie pleców i brzucha, łydek i wiele innych





Ja w taką pogodę zrezygnowałam z biegania, ale mój luby jest wytrwały, poza tym często chodzi grać w piłkę nożną, dlatego w taką pogodę idealnie się spiszę odzież kompresyjna, której przypisuje się cudowne właściwości m.in.:
minimalizuje wstrząsy i różnego rodzaju wibracje działające na mięśnie, 
ogranicza również mikrourazy, co w konsekwencji powoduje szybszą regenerację organizmu.
Skarpety, spodnie czy koszulka mocno uciskają ciało, można nawet mieć wrażenie, że krępują ruchy. Atutami takiej garderoby jest z pewnością absorpcja potu i 'oddychanie' tkaniny. Poza tym nie przepuszcza ona z zewnątrz zimna i nawet bardzo silnego wiatru. Bez względu na to, jak mocno się spocimy, nie odczuwamy z tego powodu żadnego dyskomfortu. Odzież idealnie spisze się zarówno w domu jak i na zewnątrz ;)










Więcej znajdziecie na: odzież kompresyjna


A  Wy lubicie ćwiczyć w domu?
Macie swoje ulubione sprzęty i akcesoria? ;)



Buziaki, D ;*

42 komentarze:

  1. Ja nie umiem się zmobilizować do ćwiczeń

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak znajdę czas - ale czasu ciągle mało ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie lepiej sprawdza się wyjście na siłownię, ciężko mi się zmotywować do ćwiczeń samej w domu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś ćwiczyłam w warunkach domowych i mam nawet matę :) Po około 4 miesiącach zrezygnowałam z tego, bo zaczęłam tracić na wadze , a tego nie chcę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłabyś kliknąć w linki w poście TUTAJ ? Dzięki <3

      Usuń
  5. Ja chętnie bym poszła na siłownię, ale nie mam jej blisko, wiec też raczej staram się ćwiczyć w domu. Twister bym chciała;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja chętnie bym poszła na siłownie, ale nie mam w okolicy wiec też ćwiczę w domu;) Chętnie bym poćwiczyła na twisterze;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dużo ćwiczę w domu :) I zgadzam się, że mata to podstawa. Do tego jeszcze obciążenie, strój i jesteśmy gotowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ćwiczymy ćwiczymy bo inaczej gruba będe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatne produkty, ja też codziennie ćwiczę w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mi się nie chce ćwiczyć w domu:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja w domu nie mam tyle motywacji ;D hehe

    OdpowiedzUsuń
  12. akcesoriów do ćwiczenia w domu mam pełno, tylko motywacji jakoś brak

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi i brak motywacji i miejsca w domu :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś ćwiczyłam w dom, ale teraz brak czasu robi jednak swoje ...

    OdpowiedzUsuń
  15. ja póki co, mam tylko skakankę, ale mam zamiar kupić sobie bieżnię ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurczę, ja zawsze mam taką motywację i ćwiczę przez jakiśc czas, a potem nagle w jeden dzień sobie odpuszczam, a potem ciężko już wrócić.. choć muszę znów zacząć ćwiczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja to chyba jednak wolę ćwiczyć na siłowni. Kilka razy podchodziłam do ćwiczeń w domu ale się do tego nie nadaje....

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie potrafię ćwiczyć w domu - muszę na siłowni, bo inaczej nie mam motywacji :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie lubię ćwiczyć w domu, kocham siłownie <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak na prawdę nic nie trzeba jeśli bardzo chcemy :) No może poza strojem :) Ja schudłam 10kg mając jedynie wygodny strój sportowy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zawsze wolałam ćwiczyć w domu :) Mam nadzieję że będę mogła szybko wrócić do treningów :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię ćwiczyć w domu, ale nie mam żadnych sprzętów. Wykorzystuję obciążenie własnego ciała :)
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. ostatnio brak mi motywacji na ćwiczenia w domu!

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny wpis , sama chciałabym zacząć zdrowy i aktywny tryb życia , ale nie mam motywacji :(

    www.noeliademkowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Cały czas myślę o ćwiczeniach w domu. Chciałabym się jakoś zmotywować, ale nie umiem :/. Chyba nigdy mi się to nie uda hehe.
    Pozdrawiam Niecoinna

    OdpowiedzUsuń
  26. Sama nie potrafię się zmobilizować ;c
    https://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Oj, słabo i u mnie z mobilizacja, wiem że to potrzebuje ale jakos zawsze jest coś ważniejszego

    OdpowiedzUsuń
  28. ja ostatnio codziennie wieczorem poswiecam czas na zumbe
    fajny wysilek przy którym można się wyżyc
    zostaję u Ciebie :)
    Dyed Blonde

    OdpowiedzUsuń
  29. Mata to podstawa do ćwiczenia w domu! Nie da się robić nic na panelach. Ostatecznie ćwiczyć można na dywanie, ale nie każdy się do tego nadaje ;p
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja też tak ostatnio postanowiłam, ale coś mi nie za bardzo chce to wychodzić :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Kiedyś ćwiczyłam w domu, ale zaprzestałam z powodu braku czasu :)

    Co powiesz na wspólną obserwację ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja poczekam do porodu, wtedy spokojne zacznę sobie ćwiczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja ćwiczę głównie w domu :) nie zastąpi to świeżego powietrza i wyjścia z domu, ale zawsze doda energii i polepszy kondycję oraz samopoczucie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wszystko co potrzebne. U mnie niestety brak mobilizacji.

    OdpowiedzUsuń
  35. ja troszke coś tam poćwiczę w domu i to tyle z moich wysiłków :D a Tobie życzę motywacji :*

    http://wooho11.blogspot.com/ - Jeśli mogłabym prosić o kliknięcie w linki w nowym poście byłabym bardzo wdzięczna <3

    OdpowiedzUsuń
  36. Kiedyś ćwiczylam codziennie, teraz nie ma siły :-)

    OdpowiedzUsuń
  37. Lubię ćwiczenia w domu, nie traci się czasu na dojazdy i nie wącha się cudzych "zapachów" ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze ♥
Spamu i wulgaryzmów nie toleruje ;)
Jeśli spodobało Ci się tu i zaobserwujesz - daj znać :D